Met deze auto begon het Eight on Track verhaal, eerst nog als MG Performance Racing Team, maar al snel via een marketing actie omgedoopt tot Eight on Track.

Een standaard personenwagen met een sportieve inborst werd van de weg geplukt en onderging een gedaansverandering. Veiligheid, prestaties en racesensaties: alles heeft de nodige aandacht gekregen. 

Geholpen door enige voorliefde voor sportieve Britse automerken en de jarenlange ervaring met de K-series motoren van de voormalige Rover-group, is de keuze voor MG makkelijk te verklaren. Eight On Track koos voor de MG ZR160. De auto bood zich aan in de typische Trophy Yellow uitvoering.

  • MGZR_mk1_avond_sessie_01
  • MGZR_mk1_avond_sessie_02
  • MGZR_mk1_zolder_01
  • MG_ZR_mk1_croix_02
  • MG_ZR_mk1_interieur_01
  • MG_ZR_mk1_zolder_02

Standaard specificaties

Afmetingen
Wielbasis: 2500mm
Spoorbreedte voor: 1472mm; achteraan: 1457mm
Lengte: 4011mm
Breedte: 1688mm
Hoogte: 1400mm
Massa: 1145kg

Motor voor de modificatie
Boring en Slag: 80.00mm x 89.30mm
Cilinderinhoud: 1796cc
4 kleppen per cilinder
Compressie: 10.5:1

Motor na de modificatie
Kop nog steeds met variabele kleptiming (VVC) maar onderhanden genomen door Sander Bogers (geport en geflowed)
Scherpere uitlaat nokkenas
Aangepaste ECU geleverd door 'Z and F Tuning' (nu KMaps)
Breedbandlambda sensor
Onderblok met gecompartimenteerde carter

Onderstel
Velgen en banden: vooraan en achteraan 7J x 17 met Yokohama AD08, Michelin Slicks, ...

Race specificaties

  • Overbodige interieur onderdelen werden verwijderd
  • OMP kuipstoelen
  • OMP 4-puntsgordels, uit te breiden tot 5-punts gordels
  • OMP rolkooi
  • OMP veerpootbrug vooraan
  • AVO GTX competie schokdempers en veren
  • Brown & Gammons camber kit voor- en achteraan
  • K&N 57i open luchtfilter
  • Janspeed sportuitlaat en 4-2-1 van VGK
  • Verwijdering mistlichten voor extra remkoeling
  • Instelbare rembalans voor/achter
  • Quaiffe limited slip differentieel en versterkte versnellingsbaklagers
  • AIM datalogging
  • Radiocommunicatie met pitlane