Na de lancering van de MGF in 1995 wou MG Rover ook op het circuit promotie maken voor hun nieuwe roadster. Hiervoor werden 32 MGF Cup cars ontwikkeld die enkele jaren elkaar zouden bekampen op verschillende circuits, vnl. in Engeland, maar ook op het circuit van Spa Francorchamps. In 2002 werd de opvolger van de MGF op de markt gebracht: de MGTF. Om de promotie verder te laten gaan werd er aangeboden om de bodies om te bouwen naar TF-look door Mayflower (de producent van de shells en koetswerkpanelen). Vandaar dus een MGF Cup car met de looks van een TF.

  • 8onTrack_20210526_MGFCup_01_small
  • 8onTrack_20210526_MGFCup_02_small
  • 8onTrack_20210526_MGFCup_03_small
  • 8onTrack_20210526_MGFCup_04_small
  • MGF_Cup_Interieur_01
  • MGF_Cup_Matt_Kelly_01

Sinds 2020 is er één van die MGF Cup cars toegevoegd aan de vloot van Eight on Track

Palmares en geschiedenis

Bestuurd door Matt Kelly

Bijgevoegde foto's, met dank aan David Coulthard

Revisie en restoratie door Brown & Gammons

Specificaties

Motor: dry-sump 1.8 VHPD motor (Individuele Throttle bodies, unieke cilinderkop, aangepaste drijfstangen en zuigers, scherpe nokkenassen) met motormanagement van MG Rover Motorsport

Remmen: AP remklauwen met 4 zuigers, aangepaste remschijven

Ophanging: aangepast hydragas systeem, 4x afzonderlijk in te stellen, andere schokdempers

Koetswerk: lichte uitvoering met verschillende panelen in fibreglass

Interieur: gestript, middenconsole in carbon, kuipstoel en 5-puntsgordel, Stack instrumentencluster

Veiligheid: centraal brandblussysteem, power-cut