Na de lancering van de MGF in 1995 wou MG Rover ook op het circuit promotie maken voor hun nieuwe roadster. Hiervoor werden 32 MGF Cup cars ontwikkeld die enkele jaren elkaar zouden bekampen op verschillende circuits, vnl. in Engeland, maar ook op het circuit van Spa Francorchamps. In 2002 werd de opvolger van de MGF op de markt gebracht: de MGTF. Om de promotie verder te laten gaan werd er aangeboden om de bodies om te bouwen naar TF-look door Mayflower (de producent van de shells en koetswerkpanelen). Vandaar dus een MGF Cup car met de looks van een TF.
Sinds 2020 is er één van die MGF Cup cars toegevoegd aan de vloot van Eight on Track
Palmares en geschiedenis
Bestuurd door Matt Kelly
Bijgevoegde foto's, met dank aan David Coulthard
Revisie en restoratie door Brown & Gammons
Specificaties
Motor: dry-sump 1.8 VHPD motor (Individuele Throttle bodies, unieke cilinderkop, aangepaste drijfstangen en zuigers, scherpe nokkenassen) met motormanagement van MG Rover Motorsport
Remmen: AP remklauwen met 4 zuigers, aangepaste remschijven
Ophanging: aangepast hydragas systeem, 4x afzonderlijk in te stellen, andere schokdempers
Koetswerk: lichte uitvoering met verschillende panelen in fibreglass
Interieur: gestript, middenconsole in carbon, kuipstoel en 5-puntsgordel, Stack instrumentencluster
Veiligheid: centraal brandblussysteem, power-cut