De Franse vreemde eend in de bijt: de Peugeot 206 GTi Cup car kwam voor Eight on Track voor de eerste maal op het circuit in 2021. Dave Van Gestel zorgde voor de auto, maakte hem weer rijklaar en gaat er nu het circuit mee op. Na vele rondjes op de simulator en een virtuele wedstrijd, geeft de piloot weer dat het gedrag van de auto zeer sterk overeenkomt met de ervaring op PC. Toch kwam piloot Dave met een grote glimlach in de pitlane na enkele rondjes circuit Zolder: dit is fun. De beste reden om ook met deze Fransoos onder de Eight on Track vlag te rijden.

206 GTi Cup kit is ontwikkeld om voor een laag bedrag een goede raceauto te bouwen. Met de DNRT 206 GTi Cup Kit kan een straatauto volledig omgebouwd worden tot raceauto. 

Zoals de DNRT 206GTi Cup het voorschrijft, gaat het hier om een Peugeot 206 GTi 2.0 16V met het EW10J4 motorblok (bouwjaren 1999-2002). De motor heeft standaard en aangezien geen aanpassingen toegelaten zijn 138pk fabrieksaf. Ook uiterlijke aanpassingen zijn beperkt, de auto moet een 206 GTi blijven, zoals ie ooit afgeleverd is.

Interieur gewijs zijn er natuurlijk wel aanpassingen: zo wordt een heel deel onderdelen gedemonteerd, is er een rolkooi, kuipzetel, 5-puntsgordel, brandblus- en stroomonderbrekingsysteem geplaatst.

Schokdempers en veren zijn van Koni, remblokken zijn deze van EBC en voor de remschijven is de keuze eveneens beperkt door het reglement.

  • 8onTrack_20210414_Pug260Cup_01_small
  • 8onTrack_20210526_Pug260Cup_01_small
  • 8onTrack_20210526_Pug260Cup_02_small
  • 8onTrack_20210526_Pug260Cup_03_small

Kenmerken

  • Motor: 2.0 liter 4-cylinder met 138pk, 190Nm bij 4100tpm
  • Prestaties: top max. 210km/h; accel. 0-100km/h: 8.4s (standaard model)
  • Minimum massa: 985kg
  • Velgen: GMP Easy-R. Maat 6,5 x 15 inch, ET 25
  • Banden: Interstate Race DNRT S195/50/15