2023 kan omschreven worden als een rustig jaar, waar vooral rookie Fran actief is geweest. Met een kletsnatte trackday in Spa eerder op het jaar was het seizoen sterk gestart: de Trophy blauwe MG ZR werd meegenomen. Het had leuk geweest om de MGF Cup car weer naar Spa te brengen, maar de weersomstandigheden in combinatie met de eerste maal Spa voor Fran, zorgden ervoor dat het de ZR werd. Bruno bracht samen met Gerry de gele MG ZR mk1 mee voor rondjes in wisselende omstandigheden. Een spijtig accident zorgde ervoor dat Gerry niet meer over z'n MG ZR170 Cup kon beschikken en hij wisselde dan ook het stuur tussen de twee mk1's.

Tijdens de zomer werd de MGF Cup ingezet op het circuit van Mettet. Een iets te aggressief camber achteraan lijkt toptijden in de weg te staan, maar plezier is er ongetwijfeld.

Af en toe een trackday mee verzorgen voor het Corvette Experience Team en daar samen met de ZR190 Cup dan het seizoen af sluiten ... echter voor Eight on Track duurt het seizoen nog 1 trackday langer: vrijdag 13 oktober zijn we weer in Mettet. 

Afgelopen vrijdag (14 oktober 2022) trokken de 3 MG ZR mk1's van het team, uiteraard vergezeld van hun piloten, naar het circuit Jules Tacheny in Mettet. De trackday wordt georganiseerd door GP Days en staat bij Eight on Track met vette letters in de agenda. Het beloofde een regendag te worden, maar de omstandigheden waren eerder zoals we ze kennen: nat en glad in de voormiddag met een asfalt dat alsmaar droger wordt naarmate de dag vordert. De wolken mogen dreigen, maar ook de zon was af en toe van de partij.

Gerry Dubois mocht z'n vernieuwde ophanging en de nieuwe rembalansregelaar testen en zag/voelde dat het goed was. Met de nieuwe regelaar werd de balans nog meer naar voren gezet, zodat het aanremmen beter en veiliger verloopt. Ook Bruno Verberck bracht een MG ZR mk1 mee: de alomgekende gele MG. Na enkele mindere rondjes, begon het plezier al snel te komen en duikelden de tijden weer naar beneden. Een echte verbetering van de rondetijd zat er niet in. Er werd echter genoeg data verzameld om voor volgende keer een plan te hebben. Rookie Fran Boeykens bracht de nieuwe telg mee: de nog steeds vrij standaard MG ZR160. Gerry reed met deze ZR nog een 4 seconden sneller dan Fran, terwijl Fran 2 seconden van haar tijd deed wanneer ze in Bruno's ZR rondjes reed. De 'standaard' ZR160 is een 6 à 7 seconden trager dan de meer geprepareerde ZR's van Bruno en Gerry.

Met deze trackday achter de kiezen, lijkt het dat het seizoen er voor 2022 op zit en kunnen we al beginnen dromen voor volgend jaar. 

Tijdens de Paas Races afgelopen weekend op Zandvoort (NL) werd het het racedebuut voor onze piloot Dave Van Gestel. Met z'n gehomologeerde Peugeot 206 GTi Cup nam hij op zondag deel aan de DNRT Peugeot 206 GTi cup. Na een training 's ochtends vroeg op het droge asfalt van het F1 circuit in Nederland -dat was even anders tijdens de oefensessies 2 weken voordien- was het tijd voor de kwalificaties.

Het tijdstip was eigenlijk eerder gepland, maar zoals dat vaak loopt was er enige vertraging in het project. Maar tijdens de trackday op het circuit van Jules Tacheny in Mettet (B) was het de eerste testdag voor de blauwe MG ZR160 mk1. Een rechts gestuurde MG ZR in Trophy Blue met nog maar een beperkt aantal aanpassingen om het circuit op te gaan. Bedoeling was om de auto alvast wat kilometers te laten maken, nadat ie enkele jaren heeft stil gestaan en een onderhoudje heeft gehad.

Op deze trackday georganiseerd door GPDays, bracht Bruno Verberck z'n trouwe MG ZR mk1 mee. Het werd daardoor een gezellig onderonsje met de eerste en (tot nu) de meest recente member van het Eigth on Track team. De gele MG ZR heeft al lang bewezen wat ie kan en dat werd deze maal nog eens bewezen. Op dit veeleisende circuit doken de rondetijden net voor de middag consequent onder de 1 minuut 20 seconden. Sponsor Musko Service had graag de Nankang Sportnex AR-1 geëvalueerd gezien. Voor het team een nieuwe band en zelfs een nieuw merk. De prestaties zijn, voor een semislick, best indrukwekkend: snel op temperatuur, zeer sticky, maar de levensduur lijkt beperkt te zijn. Dit in vergelijking met de Toyo R888R, ons al lang bekend.

Het was weer een geslaagde dag, waarvoor dank aan GP Days, de teamgenoten en deze mooie MG ZR"s. 

Zolder 11 maart 2022 -- De eerste trackday van het jaar en de eerste zonder enige Corona beperking. We mogen weer het asfalt op met onze vloot.

Bruno bracht de MG ZR 190 Cup mee voor de sessie van 16u00 tot 18u00. Alles ging vlotjes en op z'n minst een zelfde of zelfs betere rondetijd en het plezier van vorig jaar zat erin, maar de sessie moest vroegtijdig afgebroken worden door een defecte koppakking. Door alarmen en goede reactie, zal erger voorkomen zijn, maar het wordt sleutelen.